dinsdag 4 juni 2013

Bewust: De kilometers van hardlopen voorbij laten vliegen.

Iedere dag zie ik er wel een paar voorbij komen. Hardlopers. Zelf doe ik het alleen bij de hockey. Gezellig samen met een team lopen. Maar veel mensen rennen juist alleen. Iets wat mij erg saai en stil lijkt. Gelukkig is daar een oplossing voor: muziek luisteren. En wat blijkt nou? Muzikale ondersteuning laat je daadwerkelijk beter presteren!

Uit een onderzoek van de Brunel Universiteit in Londen blijkt dat muziek kan zorgen voor motivatie, stimulans of afwisseling. Het werkt zelfs zo goed, dat als jouw muziek is aangepast aan het ritme van je loop, je 20 % beter kunt presteren! Het lijdt namelijk af van de vermoeidheid en de pijn. Met muziek vliegen dan ook de kilometers voorbij. Toch willen veel mensen niet met muziek rennen. Veelte onhandig zo'n mp3 mee te moeten nemen!


De beste geluiddrager voor een hardloper

Omdat je telefoon vaak toch echt te groot is, is het erg onhandig om deze mee te nemen. Kies voor iets kleins. Een lichtgewicht mp3. De iPod Shuffle bijvoorbeeld weegt maar 20 gram en is eenvoudig te bevestigen aan je shirt. Je kunt er ook voor kiezen een mp3 te bevestigen aan een armbelt of deze in je achterzak van je broek te stoppen.

Ik zelf hou het toch maar op het gezamenlijke hardlopen. Lekker kletsen onderweg en elkaar stimuleren om door te gaan. Je wilt tenslotte niet af gaan waar je team bij is! Maar als ik dan toch alleen zou hardlopen, dan graag met muziek! Welke muziek ik dan zou downloaden? Misschien wel de top 10 hardloopliedjes!

Top 10 hardloopliedjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten