donderdag 13 juni 2013

Bewust: Kots-vrij naar de buren

Even een verhaaltje over vroeger. Een waargebeurd verhaaltje over mijzelf toen ik nog maar een jaar of 14 was. Dat was een tijd dat wij nooit ver op vakantie konden. Ja met het vliegtuig, maar dat is meteen weer zo duur. Met de auto ging gewoon niet. Waarom niet? Ik werd wagenziek. En dan denk je vast: 'Heel veel mensen worden toch wagenziek?' Ja , dat klopt. Ik werd het alleen al als we vanaf mijn dorp Ulvenhout naar ons buurdorp Bavel reden. Voor degene die niet bekend zijn met deze twee dorpjes: deze verre reis is toch zeker wel 2,9 km lang! Een vakantie met de auto, bus of trein zat er dus echt niet in.

Van alles hadden we al geprobeerd. Pilletjes, niet eten of drinken van te voren en zelfs een armband met bepaalde druk punten. Niets hielp. Tot op een dag dat een vriend van mij mij een tip gaf over hoe ik er vanaf zou kunnen komen. Een tip hoe ik afgeleid kon worden van die veel te warme hobbelende auto:

'Doe je mp3 oortjes in tijdens het autorijden.'

Tot resultaat: ik ben al 4 jaar niet wagenziek meer geworden! Kom maar op met die verre bus/ auto vakanties en ook de trein richting school maakt mij niet misselijk meer! En daar... daar heeft muziek allemaal voor gezorgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten